Caya Foss Platou

Caya Foss Platou er en poet som til tross for manglende papirdebut begynner å etablere et visst renommé. Hun har blant annet lest på lyrikk-kveldene til Cacadou og på Røyafestivalen på Mir. Det ryktes også at hun bidrar med en tekst eller to i den neste utgivelsen til La Granada.

Caya sier at hun har, som alle oss andre, vanskeligheter med å beskrive det hun driver med, men jeg tror hun traff spikeren på hodet med følgende linjer:

I forhold til meg selv er jeg litt usikker på hva du vil høre, men når det gjelder poesien, kan jeg si så mye som at det er alt fra såkalt «amputert prosa» til korte, korte tekster med poetisk vinkling. (Det er litt vanskelig å beskrive seg selv, kjenner jeg…) De fleste dreier om og rundt mellommenneskelig kommunikasjon og interaksjon, bitre kjærlighetsdikt med ironisk/humoristisk innfallsvinkel. I tillegg har jeg jobbet med noen av etterlevningene etter Sapfo, (s.d.(http://no.wikipedia.org/wiki/Sapfo)) som jeg har forsøkt å modernisere og parafrasere. 

Hør henne lese her.

Legg igjen en kommentar

